CD-Action
Data wydania: 2021-04-06 | Numer: 5
INFO BOX Kupując otrzymasz możliwość czytania wydań w aplikacji mobilnej eGazety dla systemu Android/iOS oraz desktop dla systemu Windows/OS X
12.99 zł
z VAT 8%
INFO BOX Kupując otrzymasz możliwość czytania wydań w aplikacji mobilnej eGazety dla systemu Android/iOS oraz desktop dla systemu Windows/OS X
Początek roku tradycyjnie skąpi wielkich premier, więc CDA 03/2021 stoi przede wszystkim publicystyką, w której dawno nie było takiego urodzaju.
Chodzi nie tylko o największą od dawna liczbę stron poświęconych na ten dział, ale też o jego zróżnicowanie tematyczne i fakt, że obrodziło w nim dłuższymi tekstami. Otwiera go artykuł DaeLa poświęcony odesłanej niedawno na emeryturę technologii Flash, której wiele zawdzięcza także gamedev. Ten sam autor wspomina Duke Nukem 3D z okazji 25-lecia tego kultowego tytułu, a także przywołuje słynne produkcje (Donkey Kong! Doom! Warcraft!), które stały się tym, czym są, ponieważ ich twórcom nie udało się zdobyć licencji na znane marki. Spikain rozpisał się o swojej ulubionej konsoli, Nintendo 3DS, i grach, które trzeba na niej ograć.
Smuggler z kolei zagrzebał się w historii wirusów komputerowych, czego efektem jest pierwsza część artykułu na ten temat. Do tego dołożył tekst o emotikonach i emoji. Otton przyjrzał się wydarzeniom na giełdzie związanym z Cyberpunkiem 2077, a z okazji 25-lecia „Toy Story” w duecie z Cerebrum przygotował trzy strony o narodzinach tej przełomowej animacji. Maciej Bachorski uzupełnił naszą recenzję Hitmana 3 o historię tego cyklu, a w Dałbym Dychę wychwala Somę. Bartłomiej Kluska przypomina początki telewizji satelitarnej w Polsce, Arkadiusz „Cascad” Ogończyk zajął się wyobrażeniem szatana w grach wideo, a Rafał Sankowski wyjaśnia, dlaczego Titan Quest jest Grą Wiecznie Żywą. Oprócz tego mamy też Magazyn Kulturalny, Szpile, sześć felietonów pełnowymiarowych i trzy krótsze.
Na początku magazynu znajdziecie dział Info, a w nim m.in. większy materiał o powrocie Lucasfilm Games i mile widzianym ożywieniu na poletku gier starwarsowych. Mieliśmy też jednak niedawno wieść niezwykle smutną – zmarł Papcio Chmiel. Jego komiksy były bliskie sporej części redakcji, więc złożyliśmy Papciowi hołd na dwóch stronach. Dział W produkcji przywita was tylko jedną tradycyjną zapowiedzią, Mass Effect: Legendary Edition (Smuggler), ale dla równowagi postawiliśmy pieczątkę „Już graliśmy” aż przy ośmiu tytułach, wśród których znalazły się m.in. Resident Evil Village, Everspace 2, Monster Hunter Rise, King Arthur: Knight’s Tale i polski Uboat. Nie zapomnieliśmy też o AR (wciąż czterostronicowym).
Noworoczna posucha odchudziła nam dział Recenzje, ale szczęśliwie wciąż jest co w nim polecić. Tuż za GameWalkerem przyczaiła się siedmiostronicowa analiza Hitmana 3 (Siekiera), cztery kolejne strony poświęciliśmy natomiast na polskie The Medium (Ninho). Zrecenzowaliśmy łącznie 18 gier i choć wymieniłem już te głośne, warto też zainteresować się perełkami w postaci Cyber Shadow i Wattam. Po pełną listę zrecenzowanych produkcji zapraszam do spisu treści. W dziale Technologie błyszczy sześciostronicowy Megakonfigurator, ale znalazło się też miejsce na testy NIESAMOWITEGO monitora Samsung Odyssey G9, dwóch par słuchawek oraz myszki i klawiatury.

„CD-Action” to lider na rynku magazynów poświęconych grom komputerowym oraz konsolowym w Polsce i jedno z największych europejskich czasopism o tej tematyce, które swoją renomę buduje już od 24 lat. W każdym wydaniu doświadczony zespół redakcyjny oferuje czytelnikom fachowe, atrakcyjnie ilustrowane zapowiedzi nadchodzących gier, recenzje rynkowych nowości, nietuzinkowe artykuły publicystyczne, a także dział technologiczny obejmujący m.in. poradniki sprzętowe.
ROZWIŃ OPIS

Poprzednie wydania

Numery archiwalne
Pobierz aplikację
eGazety

Szczegóły